top of page

הטיול שלנו ביער השחור יולי 2017

עודכן: 31 בינו׳ 2020

השנה לציון חגיגות היובל לנישואים של סבא וסבתא ובר המצווה של בננו הבכור הוחלט על טיול משפחתי גדול ליער השחור. 27 נוסעים (16 מבוגרים, +9 ילדים, 2 פעוטות) טיסת אלעל לציריך , שווייץ. זבה (תודה לאייל גיסי לדאג לעדכן את הצוות) הפתיעו את ההורים במתנה וכוסיות שמפניה וגם את אחותי שחגגה יום הולדת. היה שמח :)

את הזמנת הלינה ביצענו דרך איציק מתבל חופשות שליווה אותנו בצורה יוצאת מן הכלל עזר בהזמנה , במידע ובהסברים לאורך כל התכנון. שכרנו 8 חדרים בגדלים שונים שיתאימו לכולם ב PENSION-RESTAURANT-WALDBLICK שבעיירה Falkau

הכנו כובעים צהובים עם לוגו לחגיגות ה50 (שימושי בטיולים בקבוצות גדולות) וגיסי היקר הכין דגלים לרכבים.

וחילקנו את הכל אחרי הנחיתהולנקודת איסוף הרכבים מחברת ההשכרה בשדה התעופה בציריך . אנחנו הצטיידנו מראש בצ'ימיגג וטוב שכך! כל המזוודות שהבאנו לא היו נכנסות לתוך הסטיישן שהזמנו....)

משם נסיעה של כשעה למפלי הריין המדהימים. ירדנו למטה לכיוון המפלים. הרוב קנו כרטיסים לשייט ומי שנשאר טיילנו קצת והתיישבנו במסעדה שבמקום להנות מהנוף.

אחרי בילוי של כמה שעות באיזור המפלים התחלנו בנסיעה לכיוון היער השחור. ישירות לפנסיון. הגעה לפנסיון לקראת ערב , חלוקת חדרים והתארגנות . החדר שלנו (זוג +3 ) היה גדול ומרווח. מדובר למעשה בדירת 3 חדרים. חדר הורים, חדרי ילדים (2 מיטות ועוד מזרן )

ארון בגדים בכל חדר, סלון , פינת אוכל, מטבח מאובזר (ממש!!!- מדיח, מיקרוגל, תנור אפייה, כלי מטבח , הכל היה שם!) חדר מקלחת ושירותים בו גם כיור וגם מכונת הכביסה. ומתקן לייבוש הכביסה. לא ...היה מייבש וחבל מזלנו מזג האוויר היה קר וגשום. לא יכולנו להוציא את הכביסה לייבוש בחוץ.

פרקנו את הציוד, הילדים התקלחו ונסענו לסופר LIDL הקרוב (8 דקות נסיעה) להצטייד.

ארוחת ערב חמה על השולחן ופרשנו לישון...

שבת בבוקר 22.7.17

יציאה מהפנסיון לכיוון פרייבורג., בירת היער השחור (כשעה נסיעה)

חנינו בחניון מסודר ומשם לטיול רגלי. בין הסמטאות מצאנו תזמורת שניגנה להנאת העוברים ושבים, שוק עם תוצרת חקלאית של פירות וירקות , גבינות ועוד... מבנים היסטורים , קתדרלה וארכיטקטורה מעניינת. טיילנו להנאתנו. הילדים קנו מזכרות מעץ. בצידי המדרכות זורמים מים בתעלות קטנות בהן הילדים משיטים סירות עץ קטנות. אכלנו משהו וכשסיימנו את הטיול חזרנו לרכבים בדרכנו ליד הבא.

35 דקות נסיעה לרכבל שאואינסלנד (כלול בכרטיס היער השחור)

עלינו ברכבל כ 20 דקות לכיוון,להר שאואינסלאנד שגובהו מעל 1200 מטר. כאשר מגיעים להר ויורדים מן הרכבל, מצאנו ממש ביציאה מהדלת פינות ישיבה, מגלשה לילדים, תצפית מדהימה מגובה ההר, מכונה שהופכת מטבע למדליה עם סמל המקום ומסעדה.

מי שרצה יצא למסלול טיול (יש מסלול קצר מסומן ) השאר חיכו במסעדה. אכלנו ארוחת צהרים

וירידה חזרה ברכבל .

חלק מהקבוצה חזרה לפנסיון וחלקנו בחרנו לנסוע ל VITA CLASSICA THERME מרחצאות וספא. בריכה מחוממת ומקורה, ג'קוזי, ובריכה חיצונית . בילוי של כשעתיים במקום כולל ארוחת ערב קלה ומשם נסיעה של כשעה חזרה לפנסיון. ****************************************************

יום ראשון - 23.7.2017

יציאה מהפנסיון לטיילת אגם טיטיזי. יום קר ואפור, קצת מבאס. אך יוצאים לדרך. נסיעה קצרה ממש ואנחנו כבר בחניון. ירדנו לטייל בטיילת. יש חנויות של מזכרות , דוכנים , בתי קפה ומסעדות. על האגם סירות שייט . עקב מזג האוויר ויתרנו על התענוג... התיישבנו בבית קפה מול האגם לקפה ועוגה. נשנשנו וקשקשנו.

משם החלטנו לנסוע לבאד פרדייז כמה שעות של הנאה . הילדים היו בעננים. מגלשות מים, בריכת גלים. הכל מקורה כך שללא קשר למה שקורה בחוץ הם נהנו להעביר כמה שעות. במתחם שמיועד לילדים ומשפחות האוויר היה דחוס ולח והרעש (מכיוון שמדובר במקום סגור ) היה מאתגר. בשלב מסויים סבא וסבתא עברו למתחם שמותר מגיל 16 ומעלה ... ואז הבנתי למה קוראים למקום פראדייס.... מיטות שיזוף ופינות ישיבה. בר משקאות בתוך הבריכה. שקט..... (תינוקות ופעוטות עד גיל 3 ,אגב, מורשים להכנס למתחם עם הוריהם) הילדים הוציאו אנרגיות במתחם שלהם ונהנו מאוד. (אי אפשר להכניס טלפונים אז אין לנו תמונות משם ... רק חוויות... ) אכלנו שם ארוחת ערב קלה וחזרנו לפנסיון. *************************************************************************************************** יום שני , 24.7.2017

מזג האוויר הקר והגשום הפתיע אותנו.מאחר ושבוע לפני כן היה חם מאוד באיזור. הבגדים החמים שהבאנו לא הספיקו. תכננו לנסוע היום לפארק אירופה והיה ברור שמזג האוויר לא מתאים אז החלטנו שזה יום טוב לשופינג. להצטייד בבגדים המתאימים למזג האוויר ולהמשיך בטיול. החלטנו לנסוע לשטוטגרט קניון מילנאו MILANEO שם יש גם פריימרק. נסיעה של שעתיים בערך. **************************************************************************************************

יום שלישי, 25.7.2017

נסיעה של כשעה מהפנסיון למפלי טריברג . חנינו בחניון מקורה מרחק צעידה מהכניסה למפלים. בכניסה למפלים מוכרים תערובת להאכלת הסנאים (שאולי נפגוש) שחיים ביער. המסלול יפהפה מפלים מדהימים . יום אפור וקריר . טפטופי גשם קלים אך לא ממש מורגשים (ה"שפריצים" מזרימת המפלים הרטיבו אותנו יותר). למצוא סנאים זו היתה אטרקציה בפני עצמה. לבסוף ראינו כמה רצים במהירות. ניסינו לתפוס אותם במצלמה - זה לא היה פשוט. להאכיל אותם בכלל לא היתה אופציה. יש סיכוי שמרוב אוכל הם כבר לא רעבים.

טיילנו במפלים כשעתיים וירדנו חזרה במסלול. עצירה לקפה בבית הקפה שברחוב ושיטוט קצר באיזור.

חנות 1000 שעוני הקוקיה היתה מעניינת.

משם נסענו לבית שעון הקוקיה בכפר Schonach סמוך ישנה חנות שעוני קוקיה ומזכרות .

משם החלטנו להתפצל - המשפחות עם הילדים בחרנו לנסוע לפארק השעשועים STEINWASEN PARK

שחלק ממתקניו בתוך המתחם מקורה מה שהופך אותו אטרקטיבי גם במזג אוויר קריר ומטפטף.

משם נסיעה של כשעה חזרה לפנסיון.

********************************************************************************************************************

יום רביעי 26.7.2017

נסיעה של כחצי שעה מהפנסיון למגלשות הרים טודנאו. היום קר וגשום במיוחד. למזלנו המגלשות נפתחו למרות זאת והגשם נפסק כשעלינו למגלשות. ( המגלשות לא ארוכות כמו בIMST בטיול שלנו לאוסטריה וצפון איטליה) אך היתה חוויה נהדרת.

משם יצאנו בנסיעה לפארק החבלים פלדברג כשהגענו גילינו שכל האיזור שרוי בערפל כבד. עד כדי שכשהולכים בקושי רואים. כשהגענו גילינו שפארק החבלים סגור עקב מזג האוויר. אך מצאנו במקום את פארק החבלים המקורה פנדורנה FUNDORENA אז כמובן שנכנסנו.

כשיצאנו ראינו שהערפל התפזר אז החלטנו לטייל ב"שביל אנתוני התרנגול" The Little Folk's Trail

האדמה היתה קצת בוצית אך המסלול היה בסדר. אייל האלוף שלנו הקריא לנו בכל נקודה במסלול את ההסבר מהספר המשפחה המטיילת , הילדים פתרו את החידות וזה ממש שידרג את החוויה.

בדרך חזרה לחניון עצרנו במסעדה שהיתה במקום לאכול ארוחת ערב ומשם חזרנו לפנסיון. ********************************************************************************************************

יום חמישי 27.7.2017 - טיול בדרך היין בצרפת. חבל אלזס.

נסיעה של כשעתיים מהפנסיון לעיירה קולמאר COLMAR שבצרפת. טיול בין רחובות העיירה . בתים ציוריים עטורים עציצים פורחים, תעלות מים, מדרחוב, חנויות ובתי קפה. טיילנו קצת ועלינו על רכבת לטיול מודרך בעיירה. קיבלנו אוזניות להדרכה . סיור של כחצי שעה. טיול בין הסימטאות , חנויות של בבושקות ואמנים מקומיים וגם חנויות אופנה.

משם נסענו לקניות בדקטלון ומצאנו כיכר עם פסל החרות המוכר בגודל מוקטן.

אחרי שמיצינו את השופינג. נסענו לעיירה ריקווויר Riquewihr

המדרחוב של רקווייר מהמם הבתים צבעוניים.

משם נסענו לטירת קניגסבורג Haut Koenigsbourg הנסיעה לשם עוברת בין הכרמים. נוף מרהיב. מהחניה יש עלייה לכיוון הטירה .

אחרי הביקור בטירה חזרנו חזרה לפנסיון. ************************************************************************** יום שישי 28.7.2017 פארק אירופה!!! europa park

פארק ענק , מדהים! הפארק בנוי כך שכל איזור מייצג מדינה אחרת באירופה. עיצוב המתקנים, החנויות, האוכל הכל עם הקשר ברור למדינה בה "אתה נמצא". הורדנו מראש את האפליקציה של הפארק והילדים כבר בבית בדקו ותכננו את המסלול. בחלק מהמתקנים שהבן הקטן (7) לא יכול היה לעלות התפצלנו ולקחתי אותו לשייט ולמתקנים בהם הוא יכול היה להנות. בבוקר יצאנו עם תיק בו כריכים, ירקות ופירות וחטיפים. בצהריים אכלנו במסעדת הצינורות המפורסמת בה האוכל מגיע אליך לשולחן באופן אוטומטי באמצעות צינור.. וסיימנו בערב עם מגשי פיצה לדרך "מאיטליה" . היינו בפארק עד שעת הסגירה. והילדים, כמובן היו נשארים עוד אם היה ניתן.

יום שבת 29.7.2017

הערב חוזרים לישראל. ארזנו הכל ונפרדנו מבעלת הפנסיון המקסימה. ונסענו לאגם קונסטנס אי הפרחים . מהחניון עוברים דרך גשר מעל האגם שמוביל לאי הפרחים. הפארק כולו פורח עצים, פרחים, טירה, מתחם פרפרים מדהים. חוויה נפלאה לסיום הטיול שלנו.