top of page

טיול קראוונים גרמניה, אוסטריה וצפון איטליה

אז יצאנו לדרך 2 משפחות הילדים בגילאי 5-13.

חבילת טוס וסע של חברת מוטורהום לאירופה לשבועיים באוגוסט. נחתנו במינכן לקראת 6:00 בבוקר . שדה התעופה במינכן נראה כמו קניון ישראלי ביום שבת. הכל סגור למעט בית קפה אחד שהצלחנו לקנות בו קפה ובייגל עד שיתחילו להתעורר פה. הצלחנו למצוא נהג מונית וביקשנו מוניות מספיק גדולות כדי להסיע 10 נפשות עם כל המזוודות לחברת ההשכרה של הקראוונים Drm-Reisemobile

בסופו של דבר מונית טרנזיט גדולה ומונית אחת רגילה ואנחנו בדרך (מרחק של כשעה נסיעה.

הגענו לחברת ההשכרה עוד לפני שהיא נפתחה. למרות שהיינו אמורים לאסוף את הקראוונים בשעות הצהרים הם הסכימו לתת לנו אותם לפני הזמן. הגברים נכנסו פנימה לכל המנהלות. תדרוך ארוך ומדוקדק על תפעול הקראוון. אנחנו הנשים נשארנו להמתין עם הילדים בחוץ .. חייבת להודות שלמרות העייפות אחרי טיסת לילה הם היו סבלניים. כשנגמר התדרוך והכל נחתם עלינו אנחנו הנשים לארגן את הקראוון. פירוק מזוודות וארגון. נעילת כל הארונות (אחרת בזמן הנהיגה הכל יעוף). ויצאנו לדרך. הזמנו קראוון ל6 בפועל יש בו 2 מיטות זוגיות אחת בצד האחורי של הקראוון ואחת מעל תא הנהג שאליה עולים עם סולם - מכיוון שהיא ממש גדולה החלטנו ששלושת הבנים ישנו בה יחד מה שיחסוך מאיתנו את הרכבת המיטה הנוספת ע"י קיפול המושבים של הילדים והורדת השולחן. בקראוון יש מקרר בגודל סביר בהחלט ומקפיא קטן. כיריים גז וכיור.חדר רחצה ובו אסלה , מקלחון וכיור ממש קטן. וכל מקום אפשרי מנוצל לתאי איחסון הננעלים בלחיצה למניעת נפילה של דברים בזמן נסיעה. שכרנו גם שולחן פיקניק וכסאות שהוחבאו במחסן שבצד האחורי של הקראוון יחד עם המזוודות הריקות והתיקים שלא בשימוש. (מחסן די מרווח ) כמעט ולא השתמשנו בשרותים ובמקלחות מאחר ובכל חניון שהגענו אליו היו מתקני רחצה מצויינים. הבאנו מהארץ קצת תבלינים, קפה שאנחנו אוהבים, כלי מטבח , מוצרי מזון יבשים וכלים חד פעמיים .

עצירה ראשונה להצטיידות בסופר מרקט , למלא את המקרר , סבון כלים, מטאטא ומגב, חטיפים מקומיים ולחם. מחוץ לסופר היה "דונר" שווארמה תורכית אז עצרנו לאכול. קבלת הקראוון מוקדם השאירה לנו זמן פנוי אז נסענו לאאוטלט מותגים Ingolstadt Village שנמצא כשעה נסיעה מתחנת ההשכרה. ממש עיר של מותגים . מאין קניון פתוח של חנויות מותגים ובתי קפה. אחרי שיטוטים וקצת קניון בלי קפה - כי לא הצלחתי למצוא בית קפה אחד שמוכר קפה עם חלב סויה. עלינו על הקראוון בדרכנו לחניון הקראוונים הסמוך ללגולנד (היעד שלנו למחר) הגענו לחניון, התארגנות, מקלחות , קפה והעוגיות של סבתא חנה היקרה שהגיעו בשלום במזוודות.

בבוקר השכמנו מוקדם בדרכנו ללגו לנד. מרחק 10 דקות נסיעה. חנינו במקומות המיועדים לקראוונים ונכנסנו ללא צורך לעבור בקופות כי רכשנו את הכרטיסים מראש.

הלגו לנד מדהים. שמעתי מהרבה אנשים על כך שככל הנראה מדובר בתערוכת לגו. טעות מרה. מדובר בפארק שעשועים מדהים ויפהפה מתקני שעשועים לכל הגילאים . תצוגות בנויות מלגו של כל המונומנטים באירופה.. מרכז מבקרים של המפעל שמראה כיצד מייצרים את הלגו. ועוד... מומלץ בחום. הילדים (בכל הגילאים) נהנו מאוד. לאחר יום שלם של בילוי עד שעת הסגירה של הפארק חזרנו לישון באותו אתר קראוונים שישנו לילה לפני. למחרת בבוקר נסענו לטירת נוישווינשטיין . הטירה מהסרטים שכולנו מכירים. חנינו בחניון מסודר ועלינו באוטובוס למעלה לטירה. טיילנו בחוץ , קנינו מזכרות והסתובבנו בריבה הפנימית של הטירה. מי שרצה רכש כרטיסים ונכנס פנימה לטייל בתוך החדרים.

משם החלטנו לרדת חזרה רגלית. המדרון קצת תלול אך הכל ירוק ומזג האוויר היה נעים.

בדרכנו לאוסטריה עצרנו להצטיידות בסופר מרקט למלא את המקרר. האננס עלה 1.79 יורו אז כמובן שקנינו.

את הבוקר שלמחרת פתחנו במגלשות ההרים הארוכות ביותר באירופה Alpin coaster IMST עליה ארוכה ברכבל למול נוף מדהים של הרים ירוקים הובילה אותנו לנקודת השיא של הגובה . שם התיישבנו על המגלשות. הילדים הגדולים לבד והצעירים עם הורה. חווייה מטורפת (בטח למי שלא חובבת אקסטרים כמוני) נהנתי מאוד. מה גם שיש שליטה על המהירות .

כשיצאנו משם לחניה הכנו קפה בקראוון וישבנו לשתות. (איזה כיף שהכל זמין)

ודרכנו דרומה כיוון צפון איטליה, אגם גארדה. ואז הגענו למעבר הגבול ברנר וראינו את השלט הבא

אאטולט! אז עצרנו .... והסתובבנו שם הבנים קנו לגו בחנות לגו... ואני סופסוף מצאתי חלב סויה בסופר מרקט שהיה שם. בערב הגענו לאתר קמפינג בדולמיטים האיטלקיים.

טוב זה קמפינג שווה ביותר. עם משרד קבלה מרשים ורציני (יחסית לקמפינגים שישנו בהם עד עכשיו) הפקיד בקבלה גילה בתאריך הלידה שלי שהיום יום ההולדת .. עזב מהר את הקבלה ונכנס למשרד הפנימי ויצא משם עם בקבוקון שמפניה אישי בשבילי... (התרגשתי.. בכל זאת..) , טוב הוא לא יודע שאני לא שותה מוגז... המחיר על השהות בקמפינג היה יקר ממה ששילמנו עד עתה . 48.5 € לעומת 37 / 38... ועוד מסתבר ששילמנו מחיר מוזל כי קיבלנו חניה ברחוב החיצוני למתחם הקמפינג מפאת חוסר מקום.. אז התחברנו לחשמל.. שזה חשוב .. ואז גילינו כי מתחם האמבטיה והשרותים במתחם כוללים פסיליטיז ברמה של 5* אם לא יותר. ויש בריכת שחיה במתחם (יורד גשם אז לא נראה שמישהו נהנה ממנה) .. וחדר הכביסה מהמם ...

לסיכום... "אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים..."

באמצע יום גשום ולאחר נסיעה של כמה שעות ... 118 מדרגות הובילו אותנו למקום המהמם הזה...אגם טנו LAGO DI TENO, צפונית לאגם גארדה, איטליה

אחרי הביקור באגם עצרנו בצד הדרך המדהימה להכין ארוחת צהרים (עוד יתרון של טיול קראוונים.) אכלנו והמשכנו בדרכנו. לחניון Eurocamping Pacengo מרחק 5 דקות נסיעה מהגארדלנד.. מחיר לינה ללילה כ50€. יש מגרש משחקים קטן , מגרש כדורגל, כדורעף, בריכת שחיה גדולה השימוש במקלחות ובמתקנים כלול במחיר והנוף... מ ד ה י ם . ואחרי התארגנו ומקלחות ארוחת ערב ו.... אננססססססססס יאמי.

בבוקר - ארוחת בוקר- ביצים, סלט, טונה, גבינות מעניינות מהסופר המקומי, מיני סלמון והרינג לאוהבי הז'אנר (אני לא!), לחמניות שעברו חימום בטוסטר

ואחרי כמה ימים של נופים ונסיעות היום נבלה בגרדלנד

אז זהו.. היום הזה סוף סוף נגמר... הגענו ב10 , שעת הפתיחה רק בשביל לגלות שאלפים כבר הגיעו לפנינו.. למזלנו רכשנו כרטיסים מראש באתר הקמפינג ..אפילו במחיר מוזל.. כך שלא נאלצנו לעמוד בתורים הארוכים לקופות אבל.... תורים לא נחסכו מאיתנו היום ואם לא קנית כרטיס אקספרס... נאלצת לעמות כשעה וחצי בתור (כמעט) לכל מתקן.. שלא תטעו גם בתור "אקספרס" היה תור... אבל קצר יותר... בין היתר צפינו במופע קרקס מדגסקר מקסים שארך כ25 דקות סהכ אבל היה מושקע מאוד והילדים נהנו מאוד ..(אנחנו נהננו לשבת על כסאות נוחים באולם ממוזג😉) אחר כך הלכנו לאכול באחת המסעדות באזור המערב הפרוע..מקום מדהים ממש רחוב שנראה לקוח מסרטי המערב הפרוע. מלא בחנויות , ברים/ מסעדות ועוד... התיישבנו בpizza salon ואכלנו סוף סוף פיצה איטלקית באיטליה...

היה טעיםםם

הילדים נהנו בטרוף. עברו ברוב מתקני האקסטרים המפחידים ביותר.. אני על רוב המתקנים ויתרתי ונשארתי עם הצעירים במתחמי המשחקים המתאימים לגילם... המקום נסגר הערב ב23:00... והחבר'ה שלנו סחטו את הלימון עד תם אני חושבת שיום אחד בגארדלנד לא מספיק להם... 😘 לי ולרגל שלי זה הספיק בהחלט..

בבוקר נסענו לטייל בעיירה סירמיונה. Sirmione היושבת על אגם גארדה שבצפון איטליה. עיר מהממת המוקפת באגם גארדה המהמם. טיילנו ברגל לאורך הטיילת.. אכלנו ג'לטו טעים ביותר (גלידה) .ראינו את המבצר.. טיילנו בין הסמטאות בהן חנויות ובתי קפה וגלידריות. שתיתי קפה אמריקנו ללא חלב (קשה למצוא פה מישהו שמחזיק חלב סויה..) ואפילו התחדשתי בתיק וכובע. ירדנו לכיוון האגם והילדים נהנו להשתכשך באגם עד שהגשם הופיע וגירש אותנו משם... מומלץ בחום לטייל פה. מקסים

בערב חנינו באתר קמפינג ממש בקרבת הcaneva world שם הזמנו להערב את ארוחת האבירים..

מופע ארוחת האבירים למרות שהזמנו כרטיסים מראש טלפונית נאלצנו להמתין בתור כמו כולם . מכיוון שיש מחיר שונה למבוגר וילד 30€ למבוגר מ1.4 מטר ומעלה 20€לילד מגובה 1 מטר ועד 1.4 מטר ילדים מתחת לגובה מטר אינם משלמים.

המתנו בתור הארוך.. פגשנו ישראלים נחמדים שמטיילים באזור והגיעו למופע כמונו.. קיבלנו כתר צהוב מה שאמר שאנו צריכים לעודד את האביר הלבוש צהוב "אלדורדו" (אני חושבת שזה היה שמו..) המופע שאמור היה להתחיל ב21:30 החל בסביבות 10:30.. הגענו עייפים ורעבים .. בדרכנו למקומות הישיבה המתינו לנו המלך והמלכה לצילום משותף.. בהמשך גילינו שהתענוג עלה לנו 6€ ..לפחות נשארה מזכרת

המלצרים החלו בחלוקת השתיה בתחילה מזגו קוקה קולה ובירה... המתנתי לסבב הבא ואז גיליתי שיש יין אדום או מים... הילדים שתו קולה (פים ראשונה באישור שלי.. ) דני נהנה מבירה ואני טעמתי יין המופע התחיל והמלצרים חילקו טוסט חם לכולם.. ואנחנו לא בררנים.. אלא רעבים.. בהמשך מזגו מרק ירקות חם ולחמניה קטנה לצידו... אחר בתאום מושלם אספו את קעריות המרק והגישו את העוף... עופיון.. או מיני עוף שלם על הצלחת...ולצידו פוטטו (פלחי תפוח אדמה מטוגנים) אוכלים עם הידיים. כשעבר קצת זמן קיבלנו מגבון לח לנגב את הידיים והמלצרים שאלו אם נרצה שקית לארוז את שאריות העוף.. גיא ואני כמעט ולא נגענו בעוף (אני שבעתי מהמרק והטוסט וגיא כבר היה ממממממש עייף..) אבל לא היה לנו מה לעשות עם העוף אז ויתרנו... לאחר שפינו את כל הצלחות מהשולחן חילקו צלחות קטנות לקינוח ומיד אחר כך הגישו כדור גלידה עם מקל שפטולה (כמו של הרופאה בקופ"ח..) ולצידו שטרודל תפוחים חם... ואז הסתובבו ומזגו קפה חם למי מהמבוגרים שרצה... הכל בתאום ודיוק ובמהלך כל המופע... המופע היה מושקע ומלהיב.. למרות שהיינו ממש עייפים הבנים התלהבו ושיתפו פעולה. גיא נחת ברגע אחד כשנגמרה לו הסוללה...😍

אלדוארדו שלנו ניצח בקרב על הנסיכה . ההתרגשות היתה עצומה.

עכשיו...לישון.. מחר נוסעים לכיוון זלצבורג, אוסטריה

בוקר של כביסות..ויצאנו לדרך...

חששות ליוו את ההחלטה האם להגיע לונציה למרות שצפוי גשם.. הבוקר הגיע והחלטנו לקחת סיכון... נסיעה של כשעתיים מדרום אגם גארדה לונציה בגשם רצוף ללא הפוגות.. לונציה לא ניתן להגיע בכלי רכב אז חנינו בחניון ענקי בכניסה לעיר ורכשנו כרטיסים למעבורת (חוויה בפני עצמה).. צריך לשים לב לכרטס את הכרטיסים במכונה אלקטרונית בכניסה לתחנת המעבר למעבורת.. אחד הנוסעים לאהידע זאת וזכה לקנס רציני מאוד מהכרטיסן...

בסופו של שיט שערך כ20 דקות בו גם זכינו לראות בדרך את רחובותיה ובתיה של העיר ונציה ירדנו בתחנה הסופית שמובילה לאיזור התיירות , כיכר סן מרקו . הגשם המשיך לטפטף לאכזבתינו.. אך החלטנו לטייל למרות זאת ולהפיק את המירב מהטיול... בהכוונת השלטים הגענו בין הסמטאות לכיכר (כלל לא כיכר.. מרובעת לחלוטין).. למרות הגשם היו שם יונים ושחפים ו2 בחורים ממוצא הודי ממש התנפלו עלינו וחילקו גרגירי תירס יבשים להאכיל את היונים.. עזרו לנו לתפוס תמונות יפות עם היונים שנעמדו על הזרועות ואז כמובן ביקשו תשלום עבור הגרגרים... *מומלץ להביא גרגירים מהבית😘

אחרי כמה תמונות בגשם שלא פוסק המשכנו לטייל בסמטאות היפות והצפופות מתיירים עם מטריות.. לכיוון גשר ריאלטו מתוך הסמטאות פתאום הוא צץ גשר יפהפה.. מתחתיו שטות הגונדולות וסירות .. שם מתן וגיא רכשו לעצמם בובות של פינוקיו. כשסיימנו את הקניה המוכר אמר למתן בעברית "שלום שלום ואל תבוא לי בחלום..מכיר?"... אבל נראה היה שאין למוכר מושג מה הוא אומר... שוב הצטלמנו בגשם והמשכנו.. בתוך הסמטאות המון חנויות בין היתר חנויות של moreno, pandora ו swarovsky למביני ענין.. כמובן שגם חנויות הנעלה/ תיקים ואופנה ואפילו נתקלתי בחנות איפור... לפתע הגשם פסק אז הגברים ניצלו את ההפוגה כדי לשכור שיט בגונדולה (80€ לכל הגונדולה) מסתבר שמותר רק 6 נוסעים בגונדולה אז שרית, שקד ואני ויתרנו מראש והשארנו את גיא איתנו כדי שהשאר יוכלו להנות מהשיט התיישבנו לשתות קפה והזמנו לקינוח טירמיסו וקינוח גבינה עם פירות יער . הילדים חזרו מהגונדולה מאושרים והבנתי שקיבלו סיור מודרך לגבי ונציה ומבניה העתיקים. הזמנו להם פיצה .. ניצלנו את ההפוגה בגשם על מנת להמשיך לטייל אבל אז הגשם חזר .... טיילנו כל הדרך חזרה לתחנת המעבורת..

מראש קנינו כרטיס הלוך וחזור כך שנחסך מאיתנו הצורך לרכוש שוב כרטיסים. כמובן שכירטסנו בעמדה האוטומטית כדי לא להסתבך עם הכרטיסן..

ביציאה בתחנה של החניון יש שוק כל הדוכנים שם כמעט זהים אחד לשני.. וזהים גם להרבה חנויות של מזכרות שנמצאות באיזור המתוייר רק שבשוק הכל הרבה יותר זול.. אז מומלץ להשאיר את רכישת המזכרות לשוק ולא להתפתות .... לסיכומו של יום היינו בונציה וזה היה אדיר ... חבל שמזג האויר לא היה טוב יותר אבל זה משהיה ולמרות זאת הצלחנו להנות מהיום...

בערב חנינו בחניון קראוונים באמצע ישוב קהילתי קטן.

Sarmede - Il Paese Delle Fiabe‎‏ החניון מאפשר חניה ומילוי וריקון מים בלבד. 5€ לרכב כך מופיע בשלט. אך כשהגענו אליו לא היה איש לקבל את פנינו.. בוקר..שותים קפה עוגיות מעניינות ליד ומתכננים את המשך דרכנו הבוקר הזה.. השמש סוף סוף הפציעה.. מקווה שהיא פה כדי להשאר

אנחנו בדרכנו לצפון הרי הדולמיטים.

עצרנו בדרך כדי לצלם את הנוף Belluno - Puos D'alpago - Lago Di Santacroce‎‏.

הגענו לאגם מיסורינה שבהרי הדולמיטים האיטלקיים. הנוף פשוט מטריף. חנינו וירדנו לטייל על שפת האגם ולצלם..כשחזרנו מהטיול הקצר התחלנו להתארגן לארוחת הצהריים. והיום בתפריט השקשוקה של דני המפורסמת..התחלנו בהכנות ואז אייל גילה שקיבלנו דו"ח.. קנס של 41€... 😠 ממש מבאס . ולכל מי שתוהה חנינו בחניון מסודר וגם שילמנו 2€ במדחן... ארזנו הכל ונסענו לחפש מקום חניה אחר... ר ע ב י ם ...

בהמשך חנינו באמצע שום מקום ... דני בישל, שרית דרגה לסלט ולטחינה והתיישבנו לאכול.... מהר מהר לפני שיגמר... אין על השקשוקה של דני!!!! אלוף💜

עצירה נוספת באגם ברייס. הנופים פשוטהעוצרי נשימה.. המרחק מהחניה כ500 מ' שביל הליכה בתוך היער

בערב הגענו לאתר קמפינג

הפעם יש מקלחות , שרותים ושאר נופים מהממים

20 באוגוסט 2015 השעה 22:00 הטמפרטורה כרגע 14 מעלות. וגשום.. אני אחרי מקלחת חמה לובשת את הטרנינג פליז הכי חם שיש ever , שותה קפה חם ולא מאמינה שזה קיץ במקום אחר בעולם... אני יודעת שחם לכם בארץ .. פה קר. קר מאוד!

בוקר טוב.. כביסה מייבש ריקון ומילוי מים ריקון ביוב...

ולבסוף ארוחת בוקר לפני הנסיעה..

הגענו למפלי קרימל, חנינו בחניון p4.. מזג האויר היה נעים ומעט שמשי..

בכל זאת לבשנו מעילים ..עננים אפורים איימו להרטיב אותנו וידוע כי המפלים מתיזים מים לכל עבר...

בחניון יש לזכור לקחת צ'יפ על מנת לשלם חניה... השומר בחניון המליץ להכנס ל"עולם המים" הנמצא בכניסה ובכך לחסוך את מחיר החניה.. אז נכנסנו.. היו שם שעשועי מים בסגנון מוזיאון המדע. מיני מתקנים שמשפריצים מים בצורות שונות ע"י הפעלת כח.. גם פה שמענו עברית מכמה ילדים שבילו במקום. כשסיימנו להשתעשע חיפשנו מונית שתעלה אותנו במילה ההר לתצפית המפלים. בחרנו לעלות רק עד מחצית ההר . מה שמשאיר לנו ירידה של 2.5 ק"מ בלבד חזרה לחניה.

המונית עלתה לנו 56€ לכולנו והנסיעה בשבילים התלולים היתה מפחידה...

הנהג הנחמד הוריד אותנו בנקודת התצפית ונסע לדרכו לא לפני שהסביר לנו מה המסלול.

התחלנו לרדת . הירידה תלולה מאוד ומפותלת. עצרנו בנקודות התצפית להצטלם.

מ ד ה י ם

כ500 מטר מנקודת הסיום התיישבנו בבית קפה שתינו קפה והילדים הזמינו קינוחים שונים. אני הזמנתי משהו שנקרא בתפריט פנקייק. זה הוגש במן מחבת והיה חתוך לריבועים לא אחידים.

אבל... זה החזיר אותי שנים אחורה לעוגת "מלאי" של סבתא רעיה ז"ל. עוגה מקמח תירס.

וואו.. זה היה שווה..

עכשיו ממשיכים

טוב אין ספק שנעתקה נשמתי... באמצע הדרך הופיעה לה קשת..🌈 בטח מישהו רוצה לפייס אותנו אחרי כמה ימים של גשם.

בערב הגענו ל Camping Vierthaler‎‏ בחבל זלצבורג, אוסטריה ארוחת ערב ולישון.

בבוקר הגענו למערת הקרח, אוסטריה. כשהגענו למקום הבנתי שמדובר בעליה של כ700 מדרגות ... למען בריאות הרגל החלטתי בעצב לוותר..

החבורה עלתה ואני נותרתי עם עצמי. לנוח. בכניסה לאתר יש חנות מזכרות. התאבזרתי לי בתליון, צמיד וטבעת מאבן שמסמלת את מזל אריה (כך לפחות היה כתוב😘. התיישבתי בבית הקפה הצמוד. הזמנתי קפה אמריקנו ללא חלב . לא יודעת אם התרגלתי לקפה הזה או שפשוט הקפה פה טעים.. כי עד עכשיו לא היה טעים בשום מקום אחר... (אפילו החלב סויה שרכשתי בסופר ..לא משהו..) הזמנתי טוסט גבינה (without ham)... עם סלט... ומתכננת להמשיך לקרוא את הספר הדיגיטלי ... גיליתי שיש פה wi-fi חינם... אז אני מחוברת.. צפויות לי 3-4 שעות לבד... חופש?!

החברה חזרו אחרי כמה שעות טובות וחוויות מעניינות (העששית של דני שרפה לנועם את המעיל בהליכה במערה, למשל) , הילדים סיפרו בהנאה שהיו מעל העננים ושהיה ממש קר במערה , ישבו שם לאכול צהרים, בסהכ נהנו מאוד מהחוויה.

ממערת הקרח נסענו מרחק כמה דקות לטירת הנשרים Hohenwerfen Castle‎‏

טיילנו ברחבי הטירה ובין היתר צפינו במופע האכלת הנשרים.

בלילה ישנו ב Camping Vierthaler‎ ובבוקר אחרי ארוחת הבוקר יצאנו למסלול רגלי בנקיק ליכטנשטיין

אחרי הטיול הרגלי בחרנו לסיים את היום במרחצאות Therme Amadé‎‏

מתקן הספא הזה הזכיר לי מעט את פארק קנדה במטולה.. ו..כן פגשנו גם כאן ישראלים... היו מעט אנשים (מפתיע שהרי יום ראשון היום). אז הילדים זכו לגלוש במגלשות המים כמה שרצו .. בחוץ היתה בריכת מערבולת המים זרמו במעגל והילדים גם. בפנים בריכת גלים והמים חמים. ובריכת קטנטנים עם מגלשה בצורת נחש שגיא ממש נהנה לעלות עליה ולגלוש הישר לבריכה. בשלב מסוים אחרי שכבר החליק ונפל על הישבן כמה פעמים הוא החליק ונפל על הסנטר... זה היה לא נעים (מוקדם יותר כשחנינו בנקיק ליכטנשטיין עקצה אותו דבורה ביד ואתמול בערב החליק על האספלט ושפשף את המרפק והברך...) אז הסנטר דימם ממש קצת. הגענו לעמדת העזרה הראשונה וקיבלנו פלסתר וחיוך... אחרי מנוחה קצרה חזר למים ונזהר קצת יותר הילד הפצוע שלי... בין לבין שתינו קפה עם עוגת משמשים שממש הזכירה את העוגה שמכינה לנו סבתא חנה כהנא... געגועים הביתה כבר מרגישים. אני נחתי והמשכתי להנות מהשקט שבקריאת ספר... אכלנו פה גם ארוחת ערב.. עכשיו מקלחות ונוסעים לחפש מקום לינה קרוב...

היה כיף

אחרי הבילוי בספא אתמול ... נסענו לחפש חניה יבשה זה אומר חניה חיצונית שמותרת לקראוונים.

להפתעתנו מצאנו כזו בתחנת דלק ממש קרובה.. חנו שם משאיות , אוטובוסים, מעט קראוונים ואנחנו. היינו כל כך עייפים ששתינו קפה קצר (טסטר צ'ויס.. שהבאנו מהארץ) ופרשנו לישון ... הלילה היה קר. גשם ירד באמצע הלילה... לא ישנתי טוב.. לפנות בוקר מהיאוש המשכתי לקרוא את הספר וסיימתי אותו.

בבוקר אכלנו ארוחת בוקר חביתות , סלט טונה סלט ירקות ומיני גבינות.. התקפלנו ואנחנו כבר בדרכנו למכרות המלח..

עלות הכניסה 55€ לכולנו. כשנכנסנו פנימה התבקשנו ללבוש בגדי עבודה מעל הבגדים שלנו. מכנס חום וחלוק לבן. ירדנו למטה ואחרי שהצלמת הנכבדה עשתה את עבודתה התבקשנו לשבת על קרוניות שהכניסו אותנו פנימה למכרה.. נסיעה של כ600 מטר.. בפנים קר..קר מאוד.. משם צעדנו מעט לאולם ובו סרטון הסבר על ההיסטוריה של המקום. המדריכה הסבירה ב3 שפות.. כשהגנו לאנגלית הרגיש כאילו קיצרה תהליכים... משם הגענו למגלשה בה התבקשנו לשבת מקסימום עד 3 אנשים יחד .. ישבנו גיא ואני יחד.. ואז גילינו שהמדריכה יודעת לומר "קדימה", "אל תפחד" ו"רגלים למעלה" בעברית... זה הצחיק אותנו.. היה מפחיד מעט ברגע הראשון אבל זה החזיר אותי לילדות שהיינו גולשים על מעקה המדרגות של הבנין עד למטה...

משם עברנו לרפסודה שהשיטה אותנו לעבר השני.. ואז... שוב מגלשה...קצת יותר ארוכה.. הפעם מתן ואני...

אז קיבלנו הסבר נוסף על תהליך הכריה והעיבוד של המלח.. הסרטים כולם בגרמנית.. התרגום הכתוב היה בחלקו באנגלית.. עוד הסברים וסרטונים ואז קיבלנו מתנה מלחיה קטנה ומשם כבר עלינו במדרגות נעות אל המיקום בו המתינו לנו הקרוניות לקחת אותנו חזרה... ובצלמניה חיכו לנו תמונות מקסימות מהחוויה 7€ לתמונה ...ממש גזלה...

את הלילה האחרון שלנו בחרנו להעביר בחניות הקמפינג חימיזי גרמניה Chiemsee-Camping-Rödlgries‎‏

ערב אחרון.. מחר בשעות האלה נהיה על המטוס בדרכנו ארצה.. הילדים משחקים בכיף במתקני השעשועים, הלכו לטבול באגם וחזרו בטענה שהמים קפואים.. לקחו 1€ כדי שיוכלו לקפוץ 6 דקות בטרמפולינה ישבנו לאכול ארוחת ערב אחרונה לטיול הזה.. וביקשנו מהשכנה הנחמדה מהאוהל הסמוך לצלם אותנו יחד..

הרמנו כוסית לחיים הטובים, בריאות, אושר, משפחה ומלא טיולים כאלה מדהימים.

עכשיו מתחילים לארוז.. (החלק הפחות מהנה בטיולים..)

בבוקר ארזנו הכל , רוקנו את הקראוון . חילקנו לשכנים הנחמדים את שארית בקבוקי הסודה (שקנינו בטעות במקום מים) ונסענו לכיוון מינכן. נותרו עוד כמה שעות וחברה לנו מזוודה כי אחד התיקים נקרעה אז עצרנו ב Riem Arcaden‎‏. לקניות אחרונות לפני החזרה הביתה.

משם נסענו להחזיר את הקראוון לחברת ההשכרה ומשם מונית לקחה אותנו חזרה לשדה התעופה. לסיכום היה מדהים. טיול ראשון שלנו בחו"ל . הטיול בקראוון היה חוויה מגבשת מאוד. ועכשיו הבאנו שלום עליכם... HOME SWEET HOME