טיול קראוונים גרמניה, אוסטריה וצפון איטליה

אז יצאנו לדרך 2 משפחות הילדים בגילאי 5-13.

חבילת טוס וסע של חברת מוטורהום לאירופה לשבועיים באוגוסט. נחתנו במינכן לקראת 6:00 בבוקר . שדה התעופה במינכן נראה כמו קניון ישראלי ביום שבת. הכל סגור למעט בית קפה אחד שהצלחנו לקנות בו קפה ובייגל עד שיתחילו להתעורר פה. הצלחנו למצוא נהג מונית וביקשנו מוניות מספיק גדולות כדי להסיע 10 נפשות עם כל המזוודות לחברת ההשכרה של הקראוונים Drm-Reisemobile

בסופו של דבר מונית טרנזיט גדולה ומונית אחת רגילה ואנחנו בדרך (מרחק של כשעה נסיעה.

הגענו לחברת ההשכרה עוד לפני שהיא נפתחה. למרות שהיינו אמורים לאסוף את הקראוונים בשעות הצהרים הם הסכימו לתת לנו אותם לפני הזמן. הגברים נכנסו פנימה לכל המנהלות. תדרוך ארוך ומדוקדק על תפעול הקראוון. אנחנו הנשים נשארנו להמתין עם הילדים בחוץ .. חייבת להודות שלמרות העייפות אחרי טיסת לילה הם היו סבלניים. כשנגמר התדרוך והכל נחתם עלינו אנחנו הנשים לארגן את הקראוון. פירוק מזוודות וארגון. נעילת כל הארונות (אחרת בזמן הנהיגה הכל יעוף). ויצאנו לדרך. הזמנו קראוון ל6 בפועל יש בו 2 מיטות זוגיות אחת בצד האחורי של הקראוון ואחת מעל תא הנהג שאליה עולים עם סולם - מכיוון שהיא ממש גדולה החלטנו ששלושת הבנים ישנו בה יחד מה שיחסוך מאיתנו את הרכבת המיטה הנוספת ע"י קיפול המושבים של הילדים והורדת השולחן. בקראוון יש מקרר בגודל סביר בהחלט ומקפיא קטן. כיריים גז וכיור.חדר רחצה ובו אסלה , מקלחון וכיור ממש קטן. וכל מקום אפשרי מנוצל לתאי איחסון הננעלים בלחיצה למניעת נפילה של דברים בזמן נסיעה. שכרנו גם שולחן פיקניק וכסאות שהוחבאו במחסן שבצד האחורי של הקראוון יחד עם המזוודות הריקות והתיקים שלא בשימוש. (מחסן די מרווח ) כמעט ולא השתמשנו בשרותים ובמקלחות מאחר ובכל חניון שהגענו אליו היו מתקני רחצה מצויינים. הבאנו מהארץ קצת תבלינים, קפה שאנחנו אוהבים, כלי מטבח , מוצרי מזון יבשים וכלים חד פעמיים .

עצירה ראשונה להצטיידות בסופר מרקט , למלא את המקרר , סבון כלים, מטאטא ומגב, חטיפים מקומיים ולחם. מחוץ לסופר היה "דונר" שווארמה תורכית אז עצרנו לאכול. קבלת הקראוון מוקדם השאירה לנו זמן פנוי אז נסענו לאאוטלט מותגים Ingolstadt Village שנמצא כשעה נסיעה מתחנת ההשכרה. ממש עיר של מותגים . מאין קניון פתוח של חנויות מותגים ובתי קפה. אחרי שיטוטים וקצת קניון בלי קפה - כי לא הצלחתי למצוא בית קפה אחד שמוכר קפה עם חלב סויה. עלינו על הקראוון בדרכנו לחניון הקראוונים הסמוך ללגולנד (היעד שלנו למחר) הגענו לחניון, התארגנות, מקלחות , קפה והעוגיות של סבתא חנה היקרה שהגיעו בשלום במזוודות.

בבוקר השכמנו מוקדם בדרכנו ללגו לנד. מרחק 10 דקות נסיעה. חנינו במקומות המיועדים לקראוונים ונכנסנו ללא צורך לעבור בקופות כי רכשנו את הכרטיסים מראש.

הלגו לנד מדהים. שמעתי מהרבה אנשים על כך שככל הנראה מדובר בתערוכת לגו. טעות מרה. מדובר בפארק שעשועים מדהים ויפהפה מתקני שעשועים לכל הגילאים . תצוגות בנויות מלגו של כל המונומנטים באירופה.. מרכז מבקרים של המפעל שמראה כיצד מייצרים את הלגו. ועוד... מומלץ בחום. הילדים (בכל הגילאים) נהנו מאוד. לאחר יום שלם של בילוי עד שעת הסגירה של הפארק חזרנו לישון באותו אתר קראוונים שישנו לילה לפני. למחרת בבוקר נסענו לטירת נוישווינשטיין . הטירה מהסרטים שכולנו מכירים. חנינו בחניון מסודר ועלינו באוטובוס למעלה לטירה. טיילנו בחוץ , קנינו מזכרות והסתובבנו בריבה הפנימית של הטירה. מי שרצה רכש כרטיסים ונכנס פנימה לטייל בתוך החדרים.

משם החלטנו לרדת חזרה רגלית. המדרון קצת תלול אך הכל ירוק ומזג האוויר היה נעים.

בדרכנו לאוסטריה עצרנו להצטיידות בסופר מרקט למלא את המקרר. האננס עלה 1.79 יורו אז כמובן שקנינו.