top of page

גליל מערבי, ישראל 2019

משימת בר המצווה של מתן היתה משימה משולבת משימת תקציב עם תכנון טיול הקיץ של המשפחה. שיהיה טיול תיירותי בישראל. מתן בחר את איזור הגליל המערבי. התקציב צריך לכסות לינה, אוכל , כניסות לאתרים ואטרקציות. התכנון צריך להיות של "טיול כוכב" ישנים במיקום מסויים ומשם יוצאים לטיולים. צריך לשלב בין טבע, היסטוריה, תרבות ואטרקציות. כמו בכל טיול תיירותי שמכבד את עצמו . הפעם אנחנו תיירים בישראל. מקום הלינה שנבחר - אכסניית אנ"א בשלומי כולל ארוחת בוקר

והטיול מתחיל .... ארבעה ימים , שלושה לילות. ארוזים, שמחים ונרגשים יוצאים לדרך. מתן ואני צמודים לתכנון מעדכנים את החבר'ה שנוסעים לרמת הנדיב 8:30 בבוקר חונים בחניית שמול פארק רוטשילד. פארק רחב ובו גן שעשועים, ספסלי ישיבה ונוף. שלפנו את הצידנים עם הכריכים , הירקות החתוכים והפירות. אכלנו , שתינו והילדים שיחררו קצת אנרגיה במתקני השעשועים.


ארזנו הכל לרכב וניקינו את האיזור ואז עלינו במדרגות לכניסה לגנים. הגנים המעוצבים מדהימים . שלטים המספרים את סיפור חייו ופועלו של הנדיב. תצפית מדהימה לכיוון הים. צמחייה מטופחת ומעוצבת. שבילים נוחים להליכה . (צילמנו המוןןןןןן) נכנסנו למערת הקבר המרהיבה. הגענו גם לגני התבלינים. עשרות סוגים של תבלינים. ריחות מדהימים. לקראת סיום נכנסנו לסרט שהוקרן ומספר את סיפורו של הברון. מרשים. סיור חובה. יש במקום מסעדה וחנות למי שמעוניין.

***********************************************

משם קפצנו לבקר בסטודיו של "גל סבון מן הטבע" שנמצא בזכרון יעקב. גל רוקחת סבונים מחלב אם טבעי ובהזמנה אישית. הכל טבעי ובעבודת יד. קיבלנו הסבר על המוצרים ועל הייחודיות והייתרונות שבסבון המיוצר מחלב אם. ראינו את תצוגת הסבונים בשלבים שונים של תהליך. הכל נראה "יאמי" - נשבעת זה נראה כמו פרוסות של עוגה טעימה. והריחות פשוט מטריפים.

*********************************************

משם יצאנו לטיילת המדרחוב בזכרון יעקב. אחרי טיול בין הסימטאות והמדרחוב הראשי כבר הרגשנו רעבים . בדרכנו לפלאפל זכרון לאכול מנה חמה וטעימה תפסו אותנו חבורה וביקשו שנעזור להם במשימה של ה"מרוץ למליון" ונרקוד איתם הורה. כמובן ששיתפנו פעולה. היה שמח :-)

אז אכלנו פלאפל חם וטעיייים ב" פלאפל זכרון" ומשם דרכנו צפונה.


*******************************************

הגענו ל "להתאהב בטבע - קטיף עצמי" במצובה שילמנו כרטיסי כניסה בשביל הזכות להכנס. מותר לטעום מה שקוטפים אך את מה שאוספים בשקית נצטרך לשקול בכניסה ולשלם על פי משקל. בפרסומים הופיע כי במקום ניתן לקטוף ולטעום גרגר פנמה פרי הקרמל, גויאבה תותית אדומה פרי מתוק בלי הריח של הגויאבה, ענבים מזנים שונים כולל ענבי איזבלה בטעם מנגו וליצי . בפועל הגענו ורוב העצים היו ריקים מפרי בשל . הענבים בוסר. הצלחנו "לגרד" 4-5 גרגרי פנמה בשביל לטעום. ולבסוף הצלחנו למצוא עץ שעוד היו עליו ליצ'י. די התבאסנו . יכלו לומר בכניסה שאין פרי לקטיף ולמכור לנו מעט ליצ'י במשקל. במקום פינת חי, פינות ישיבה, תה צמחים/קפה שחור ערסלים. החל מ9-17 (ב17 סוגרים) לכאורה יש למקום פוטנציאל למקום בילוי. אך אם היו הוגנים יכלו לומר לנו בכניסה ולתת לנו לבחור. ממליצה לבדוק מראש עם מבקרים אם כדאי להגיע. אני בטוחה שיש תאריכים שבהם המלאי על העצים גדול ובשפע.


*********************************************

משם נסיעה קצרה והגענו לאכסניית אנ"א שלומי. קיבלנו את החדר. פרקנו את הציוד. מקלחות, קצת מנוחה. חדר לחמישה , המיטות מרוכזות יחד (מיטה זוגית שנוצרה משתי מיטות מחוברות ומעליה מיטה קומותים ליחיד. וממול מיטת קומותיים נוספת) , חדר שרותים וחדר מקלחת מגבות נקיות ומצעים. . פינת קפה הכוללת קומקום חשמלי וערכת קפה. מיני מקרר . ארון בגדים , שולחן כתיבה עם מנורת לילה ומרפסת קטנה ובה שולחן קפה קטן ושתי כסאות. הנוף לים ולגבול

********************************************

בערב יצאנו לטיילת נהריה טיול על שפת הים. ראינו את המעבר של נחל הגעתון שחוצה את העיר. וישבנו לאכול ארוחת ערב במסעדת הטרסה



******************************************** בוקר יום שני - נוסעים לעכו.

אחרי התארגנות וארוחת בוקר (מצויינת!!) בחדר האוכל

יצאנו לכיוון עכו העתיקה. הגענו למרכז המבקרים להמרת הכרטיסים שהוזמנו מראש. הזמנו כרטיס משולב לאולמות האבירים- מנהרת הטמפלרים - החמאם - והמוזיאונים. מסתבר שהחמאם לא עובד היום... לאחר ברור קל לקחו ממני פרטים כדי לדאוג להחזר החלק היחסי של הכרטיס שרכשנו (ואכן החזירו ודאגו לכתב אותי על כך במייל) . הוספנו סכום של 50 שח למשקפי ההדמיה הורטואלית באולמות האבירים ויצאנו לדרך.


**********************************

התחלנו באולמות האבירים. סיור מודרך (אוזניות להדרכה סימולטנית. בכל נקודה באולמות יש מספר וההדרכה בהתאם לנקודה בה אתה נמצא ובשפה בה אתה בוחר מראש). טיילנו בין האולמות והמיצגים. לבסוף הגענו לחצר המצודה. ומשם חזרה לאולם הכניסה. שם קבלנו את משקפי ההדמייה . ישבנו על כסאות וצפינו בהדמייה של האולמות מימי הביניים. חוויה נחמדה.

************************************ משם יצאנו לטיילת והגענו למוזאון עוקשי מוזיאון המציג תערוכות מתחלפות של אמנות ישראלית לצד תצוגת הקבע מעבודותיו של האמן אבשלום עוקשי ז"ל (1916 – 1980) בו היתה תערוכת ציורים. סיבוב קצר ויצאנו (המיזוג היה מצויין ). **********************************

המשכנו בדרכנו בסימטאות והגענו ל מנהרת הטמפלרים הטמפלרים היו מסדר צבאי-נזירי אשר בשם האפיפיור סייעו לצליינים , שהגיעו מאירופה לארץ ישראל, לבקר במקומות הקדושים. שמם "הטמפלרים" - שומרי המקדש (temple). הטמפלרים קבעו את מקום מושבם בעכו. בכניסה למנהרות יש סרט שמספר את סיפורם ואת סיפור המנהרות. מסלול הליכה בתוף המנהרות . חוויה נחמדה. המנהרות נמוכות רוב ההליכה (לבוגרים) בכיפוף גב... שימו לב!.





**********************************

משם המשכנו לכיוון המרינה. ומצאנו מגדלור - מכיוון שבעבודתי באימון האינטגרטיבי אני משתמשת מגדלור כל כך הרבה התרגשתי ...


********************************* במרינה קפצו עלינו והציעו לנו שיט עצרנו לאכול כריכים וחטיפים ואז יצאנו לשייט קצר סביב החומות.


********************************

משם המשכנו לטייל בין הסמטאות ועברנו דרך השוק הצבעוני , דגים טריים, חמוצים, פירות וירקות, ממתקים, בגדים, צעצועים, דרבוקות ושש בש.. נהדר .



******************************* בהמשך מצאנו חנות בגדים ועצרנו לקצת "שופינג" שהיה הרבה מעבר לשופינג . הבנים מצאו לעצמם חולצות ומכנסיים. אני ישבתי לנוח על הספה ובעלי הבית לא נחו . פינקו במים קרים וקפה ביתי וסיפורים על עכו , על התושבים, על התיירים. אם יש משהו שאפשר לחוות בטיול זה הרגע הזה. שבו אתה פוגש את המקומיים ושומע את הסיפורים על חיי היומיום. זוג מקסים. נהננו מאוד. ***************************** נשאר לנו לבקר ב"מוזיאון אוצרות החומה" אז יצאנו לדרך.

מוזיאון "אוצרות בחומה" בעכו עתיקה נמצא ממש בלב החומה המזרחית של עכו העתיקה.

החווייה היתה מדהימה. גם לנו וגם לילדים שנחשפו למקצועות שהם מכירים ונראו אז אחרת ולמקצועות שכלל לא ידעו שהיו קיימים. (כובען, רצען??? מנעולן???) מצאנו גם חדר מדהים ובו תערוכה של מזכרות שהחזירו אותנו לילדות. טלפון חוגה, דן חסכן, סיפולוקס ועוד... התמונות מדברות.



****************************** בתכנון המקורי ליום הזה רצינו לבקר בגנים הבאהיים בעכו... אחרי יום ארוך גילינו גם ששעות הביקור הסתיימו אז החלטנו לוותר ולחזור לנוח קצת. בדרכנו חזרה לאכסנייה בשלומי החלטתי להפתיע בארוח דרוזי אז התחלתי לחפש באינטרנט ומצאתי את סדנאות וארוח דרוזי - אבתסאם פראס בישוב חורפיש ענתה לטלפון אישה מקסימה שאלתי אם אפשר להגיע הערב לסדנה והבנתי ממנה שהזמן קצר לסדנה מה גם שאולי את הילדים הרעבים זה פחות יעניין... אז הזמנו ארוחה לשעה 20:00 בערב - היא הסכימה! הסבירה לי איך להגיע וסגרנו את השיחה. לא סיפרנו לילדים. החלטנו להפתיע.

חזרנו לאכסנייה למקלחות ומנוחה. ובערב יצאנו לישוב חורפיש . הגענו לחורפיש ואבתסאם כיוונה אותנו בטלפון לחניה מול ביתם. נכנסנו פנימה וכילינו גינה פורחת ובמרכז הרחבה מזרקה. אבתסאם ובעלה קיבלו את פנינו , ארחו שולחן כיד המלך, הסבירו לנו על המאכלים , על החיים בחורפיש על העדה הדרוזית , סיפרו על משפחתם על הילדים והנכדים בעלה לומד להיות מדריך טיולים אז כמובן שביקשתי לקבל המלצה על נקודת תצפית טובה באיזור לכיוון לבנון והוא המליץ לנו על מצפור הר אדיר שעליו כתבתי פוסט נפרד) אני בטוחה כי עוד נשמע עליו. הילדים סיימו לאכול (הכל היה מושלם!!) ובנם הצעיר של הזוג הזמין אותם לשחק בפלייסטיישן. (כן!) כך נשארנו לשוחח רק אנחנו , המבוגרים. כשהם שמעו שאני מדריכת הורים השיח התפתח באופן טבעי לכיוון הזה. לא נכנס לפרטים אך הורות בכל עדה ודת נתקלת באתגרים דומים. אם מול הגבולות, החינוך, הצורך להעביר מסר מול הצורך להביע אהבה. היה תענוג! בסוף נפרדנו והזוג המקסים התעקשו לארוז לנו אוכל. מכיוון שאין לנו אפשרות לחמם באכסניה הסכמנו לקחת רק את עלי הגפן הממולאים.

לסיכום - מומלץ בחום. ארוחה מעולה כיד המלך וחוויה נפלאה. נפרדנו לשלום וחזרנו לאכסנייה.



***************************************** בבוקר התארגנו על בגדי ים וציוד מתאים. אכלנו ארוחת בוקר בחדר האוכך באכסנייה ויצאנו לאטרקציה של שיט בספינת טורנדו ושנורקלינג "טרק ים אכזיב" הזמנו כרטיסים מראש לשעת בוקר. הגענו למקום ומצאנו סככות צל, כסאות ישיבה ומים קרים. השארנו את רוב הציוד ברכב. קיבלנו אפודי ציפה ועלינו על הסירה עם מדריך שעזר לנו. השיט מהיר לתוך עומק הים חוויה נחמדה גם למי שלא מאוד אוהב אקסטרים, כמוני. הנוף מדהים. התקרבנו לנקרות מהצד של הים , פגשנו ספינה של חיל הים . ועצרנו לצלילת שנורקלינג בשמורת הטבע אי הנחליאלי. הסבר קצר מהמריך וכולם קפצו למים (אני לא!) אחרי כחצי שעה כולם עלו חזרה שסירה ושטנו במהירות חזרה לא לפני שהמדריך הפגין יכולות שיט מהירות וכמה שפריצים רציניים בים. היה כיף ממש!


******************************************************

אחרי מנוחה קצרה הבאנו את הציוד מהרכב ומצאנו בקרבת מקום פינה על החוף מאחורי שובר גלים ממש כמו בריכה. התמקמנו ונשארנו שם כמה שעות . *****************************************************


בחזרה החלטנו לנסוע למצפור הר אדיר עברנו דרך סופרמרקט בשלומי קנינו "finger food" קצת מאפים , שימורים חטיפים, שתיה וארטיקים לדרך.

הגענו בעזרת הווייז לאיזור. המקום לא ממש מסומן. במעלה הכביש לא היה מאוד ברור איך נכנסים וגם אין חניה מסודרת. חנינו בצד הדרך ועלינו רגלית בשביל עד שהשילוט אישר שאכן הגענו למקום הנכון.

בתוך החורשה, בין העצים נגלה לפנינו המצפה. ריצפת דק חום ומרפסת שקופה מעוטרת בשמות הנופלים וסיפור מלחמת לבנון השניה כתוב כולו לפנינו. היה מרגש מאוד וכתבתי על כך פוסט נפרד מוזמנים ללחוץ כאן כדי לקרוא.


*******************************************************

לאחר הביקור חזרנו למנוחה באכסנייה - העייפות הכריעה והחלטנו להזמין אוכל לאכסנייה ולא לצאת החוצה.

ביקשנו מהבחור בקבלה מקום שניתן לאכול בו . מאחר והחדר קטן ואין בו שולחן אוכל. הוא ארגן לנו שולחן מחוץ לחדר האוכל ובתנאי שנחזיר הכל נקי. האוכל הגיע, אכלנו , ניקינו וסידרנו ופרשנו לישון.... מחר חוזרים הביתה. ****************************************************

בבוקר ארזנו הכל ויצאנו לאכול בחדר האוכל בפעם האחרונה. העמסנו את הרכב, צ'ק אאוט ויצאנו לדרך. האטרקציה הבוקר - בילוי בפארק אקסטרים בעכו. תודה לחברתי האהובה, נתי, גיליתי את אפליקציית ההטבות למנויי מפעל הפיס - שם יש הטבת הנחה לכרטיסים. וההנחה היתה ממש משמעותית. אני שילמתי רק כניסה כהורה מלווה (לא אקסטרים - זוכרים??) והשאר לקחו את הכרטיסים המלאים . צמיד ל3 שעות של אקסטרים. קירות טיפוס, פארק חבלים, אומגה ובאנג'י. ופארק שעשועים המותאם לקטנטנים אם אתם משפחה מעורבת גילים.

אין ספק שהם נהנו מאוד. אני??? שמרתי על התיק וצילמתי אותם נהנים. (מודה שהייתי מרוצה שבניגוד לפארקים באירופה שנאלצתי לשלם כרטיס מלא למרות שאינני עולה על המתקנים כאן יש אפשרות כזו... )



********************************************************

משם המשכנו למוזיאון הפתוח בתפן הנקודה האחרונה בטיול שלנו. ברחבת פארק התעשיות מצאנו גן פסלים. והתחלנו את דרכנו בעזרת המפה. במקום גלריה לאומנות, מרכז מורשת הייקים, אוסף המכוניות ומוזיאון התעשייה. הילדים התלהבו מאוד בגלריה לאומנות ומאוסף המכוניות המיוחד.




*********************************************************************

וזהו.... נגמר הטיול שהוכתר בהצלחה רבה. מתן חווה את התכנון בצורה מיוחדת. היה שותף מלא לכל ההחלטות היה צמוד לתקציב ועמד בו בהצלחה. אנחנו הרווחנו גיבוש, חווייה והנאה משפחתית והכרנו לעומק אזור בארץ שאולי פגשנו כל אחד מאיתנו בנפרד מתישהו בחייו. אך יחד גילינו את הכל מחדש.

משימת הבר מצווה הושלמה ועכשיו אנחנו מוכנים לארגון ארועי הבר מצווה והחגיגה וטיול בר המצווה הרשמי שמתוכנן לקיץ הבא. וכמובן שגם דאגנו לצלם תמונה SAVE THE DATE



יש לנו ארץ נהדרת ! ואין לי ארץ אחרת .....

אם יש לכם שאלות / תגובות מוזמנים לכתוב כאן בתגובה בבלוג.

אילנה כהנא








102 צפיות
bottom of page