top of page

טיול משפחתי בהונגריה יולי 2022 - DAY 4 יום שני

יום שני

בבוקר יצאנו לרכבל הכסאות. נסיעה של כשעה באוטובוסים רק בשביל לגלות לאכזבתו הרבה כי היום הרכבל סגור לרגל תחזוקה.

רכבל הכסאות Zugligeti Libegő‬ ממוקם על גבעת יאנוש ובאזור טבע יפייפה.

מאוכזבים החלטנו לנסוע לחפש את פסל הקוביה ההונגרית שלאחר תחקיר מעמיק גיא גילה שקיים בבודפשט

נסיעה ארוכה באוטובוסים ובסוף יגענו ומצאנו - פסל הקוביה ההונגרית שממוקדם במרכז עסקים בפאתי העיר. (הכי לא תיירותי שיש! בספק אם מישהו מהתיירים מתייחס אליו כלל )

פסל הקוביה ההונגרית - עוצב על ידי ארנו רוביק בעצמו ונוצר על ידי רוברט נמת בשנת 2010, ניתן למצוא את הפסל ב-Gázgyári Lakótelep, בודפשט.

אחרי כמה צילומים סביב הפסל עצרנו לאכול בלינצ'ס בפינת הרחוב

nagyi palacsintazoja - בעלת המקום נראתה מופתעת מהביקור של משפחת תיירים - היא איננה דוברת אנגלית ותקשרנו בעיקר באמצעות התפריט, התמונות ופנטומימה מסורבלת. המקום מעוצב מקסים הכל מעץ ונראה מקומי לגמרי. הבלינצ'ס - הפלאצ'ינטה הוגש מקופל למשולש כמו קרפ וממולא בקרם לפי בחירתנו . היה טעים. הפוגה מתוקה ליום שהתחיל קצת מתסכל.

משם יצאנו בתחבורה ציבורית לכיוון השוק המקורה

Nagy Vásárcsarnok - השוק המקורה הגדול

Budapest, Vámház krt. 1-3, 1093 הונגריה

המבנה מרשים מאד מבחוץ ומבפנים, הוא נבנה בשנת 1897 ובעל רעפים צבעוניים. החלונות והחלל העצום (10,000 מ') ו-3 קומות של מסחר

בקומת הכניסה יש מאות דוכני שוק מיוחדים של בשרים, תבלינים, פירות וירקות ועוד. בקומה השניה יש בעיקר מזכרות ודוכני אוכל ובקומה התחתונה יש סופרמרקט.

אחרי שיטוט בין הדוכנים התיישבנו לאכול במסעדה שבקומה העליונה. מסעדה הונגרית - מרגישה כמו מסעדת פועלים מקומית אך אין ספק שבעלי המקום חשבו על התיירים - בחוץ על החלון כיתובים בכל השפןת - כן, גם בעברית. המסעדה בפנים מעוצבת כמו רוב המסעדות המקומיות עץ ומפות משובצות מכסות את השולחנות. תפריט האוכל מקומי והכלים המקסימים מאמייל לגמרי מכניסים לאווירה. נגן מסתובב ומנעים את הזמן. אווירה נהדרת ואוכל זול וטעים.

משם צעדנו לנו למדרחוב ואצי אוצה ועד לפאשן סטריט.

מדרחוב ואצי אוצה Váci Utca, הינו רחוב קניות ארוך (כ1.5 ק"מ)יש בו חנויות מותגים, וגם חנויות מקומיות, שפע מסעדות, בתי קפה, גלידריות ומעדניות.

לאורך המדרחוב מבנים היסטוריים מרשימים, פסלים ואווירה רומנטית.

טיילנו במדרחוב , הילדים נהנו מקצת שופינג ובזבוזים וחזרנו לדירה למנוחה והתרעננות.

בערב יצאנו דני ואני להשלמת קניות בספאר לקראת הטיול של מחר.

פרקנו את הקניות בדירה ויצאנו עם הילדים לארוחת הערב שהוזמנה מראש במסעדת The MAGIC Budapest

Budapest, Hajós u. 25, 1065 הונגריה

המסעדה היא אטרקציה בפני עצמה שכן היא מעוצבת בקונספט סרטי הארי פוטר.

ואכן זו חוויה . התמונות מדברות בעד עצמן. האוכל סביר - לא משהו מיוחד אך שבענו ונהננו מאוד מאווירה ייחודית. אגב אל תסתפקו בישיבה בחוץ כי זה לא רלוונטי לחוויה.