top of page

איזה סרט גרם לי לדמעות? יש לכם ילד לקוי למידה? ADHD ? סרט חובה להורים , מורים ואנשי חינוך!!

אז איך זה מרגיש להיות הילד הזה שלא מצליח לקרוא ולכתוב. איך זה מרגיש כשמשהו מסיח את דעתך והדלת לארץ הדמיון נפתחת. ואיך זה יכול להיות שכשהמורה מדבר אתה בכלל לא שומע.

איך זה מרגיש כשכולם סביבך מצליחים בלימודים ואתה נשאר מאחור. איך זה מרגיש כשדורשים ממך לקרוא מול כל הכיתה ואתה פשוט לא יכול ואתה מנסה להסביר למורה שהאותיות רוקדות אז כל הכיתה צוחקת והמורה מפרשת את זה כחוצפה ומעיפה אותך החוצה.



וזה כבר בשנה השניה של כיתה ג' . השאירו אותך שנה כי נכשלת בכל המקצועות.

אין לך חברים בכלל כי אתה מדבר בשפה אחרת. מתעניין בדגים , בשלוליות וביצורים דמיוניים. אתה אוהב פאזלים ויכול לצייר שעות.

ובבית ? בבית יש לך אח גדול ומקסים שמצליח להיות מספר אחת בכיתתו בכל המקצועות. משחק טניס תחרותי ומושא הגאווה של הוריך. ואתה? כשלון. אתה חשוף להשפלות , הערות, עונשים ואפילו מכות כאשר אתה לא מצליח. אתה מתהלך בעולם משלך , מתהלך... הולך.. ונעלם...



הדימוי העצמי שלך כל כך נמוך.. ואז ההורים שכבר מזמן התייאשו מחליטים לשלוח אותך לפנימיה. כי אולי שם יעשו ממך בן אדם. ושם המצב רק גרוע מיום ליום. אתה הולך ונעלם... פעם ניסית לומר למורה שאתה לא יכול. היום אתה כבר מעדיף לאמר שאתה לא רוצה כי אתה מתבייש... ואז אתה נחשב לחצוף ומופרע.



עד שיום אחד מגיע מורה מחליף לאמנות. והוא רואה אותך. הוא מזהה בך את הילד שהוא היה. והוא המבוגר הזה שמאמין בך כשאף אחד בעולם לא!



הוא המבוגר שמאמין בך כשאתה כבר מזמן הפסקת. והוא מטפטף על החומה הבצורה שבנית סביבך. טיפות של אמונה, אהבה ותקווה הוא דופק על דלתות ומסביר מה הקושי שלך ומבקש שיתנו לו הזדמנות להיות פה בשבילך. וטיפה ועוד טיפה החומה נסדקת וממנה מבצבץ האור.



הסרט "כוכבים קטנים על פני האדמה" מספר את סיפורו של אישהן, ילד בכיתה ג' שחי בהודו.

זה סיפור על קבלת השונה והאחר, זה סיפור על מערכת החינוך, זה סיפור על לקויות למידה, על הפרעת קשב, על יצירתיות, על בטחון עצמי , על מוטיבציה, על הצלחה ובעיקר זה סיפור על אהבה.

כי צריך לב גדול כדי לעצב מוחות של ילדים קטנים...



  1. it takes abig heart to help shape little minds...

תודה לחברתי האהובה , ענת שובלי, אחת מנשות החינוך שמדינת ישראל זכתה בהן. זכיתי בך גם אני.

תודה על ששלחה לי את הקישור לסרט הנפלא הזה ומהכרותה איתי כתבה לי - בסרט הזה את חייבת לצפות!

סרט חובה להורים, למורים , לאנשי חינוך מכל הקשת .

הכינו נשנושים , שתיה ובעיקר את הממחטות... והכי חשוב פיתחו את הלב...

צפייה נעימה


אילנה כהנא - הורות באחריות - יעוץ והדרכת הורים \ ADHD \ אימון אישי

053-5453350

bottom of page