top of page

טיפ פורים שמח!


חג פורים קרב ובא ומביא איתו המון עניין ואתגר. בעיקר להורים המתחלקים ברובם לשתי קבוצת קבוצת ההורים שממש אוהבים את החג, אבל ממש.

וקבוצת ההורים שהיו מעדיפים להיעלם לאטמוספירה אחרת ברגע שהחג הזה רק מראה אותות של אוזני המן בסופר...

אז לאיזו קבוצה אתם שייכים?

זה לא ממש משנה

מה שממש חשוב זה לאיזו קבוצה ילדכם שייכים.

לילדים שרק מחכים לרגע שיגיע ורוצים להתחפש בכל רגע נתון. אוהבים לעוף על כנפי הדמיון ולשחק את המשחק במעטה של מסיכה .

או לילדים שלא רוצים, לא מרוצים, לא נעים להם, לוחץ להם, פתאום לא בא להם, האיפור מגרד להם .... כל התשובות נכונות?!

בואו נזכור שחג פורים הוא חג גדול

חג של שמחה וחג של צחוק.

וגם אם לפעמים קשה בואו נהפוך לימון ללימונדה . ושיעבור לנו בשלום, אמן!

בחירת תחפושת

אם הילד סובל ממגע בחומרים מסויימים (בדים, כפתורים, רוכסנים וכל דבר מציק לו... ) נסו להציע תחפושת "נוחה" או תמציאו יחד, תשתפו אותו , תתפלאו לשמוע כמה הילדים יצירתיים . אם הילדה אוהבת דמות מסויימת – יתכן ומחר היא כבר לא.... ריכשו את התחפושת כמה שיותר סמוך לפורים כדי לוודא שלא יהיו שינויים של הרגע האחרון...

תמדדו את התחפושת לפני, וודאו שאין משהו לא נעים מפריע. לילדים צעירים רצוי להמנע ממסכות פנים , מחשש שלא יראו טוב – ימעדו, יתקלו באחרים ועוד...

הבטיחות והבטחון מעל הכל. וודאו כי התחפושת עשויה בד איכותי ובטוח לשימוש.

תקלות עלולות לקרות תמיד לכן רצוי תמיד לדאוג לבגד להחלפה בתיק – מה שהיה מדהים בבוקר – ממש לא נוח בצהריים- הבדים הצבעוניים של התחפושת וכל האביזרים לעיתים מעיקים אחרי שההתרגשות חולפת...

אביזרים נוטים ללכת לאיבוד – כדי להמנע מאכזבה גדולה וים של דמעות – ובסופם יום עצוב ומאכזב – כיתבו שמות, סמנו חפצים ופרטי לבוש של התחפושת. לא נעים לאסוף ילד בוכה מבית הספר -גן כי אבדה לו החרב או אבדה לה השרביט....

הכנה מראש – הכנה מראש – הכנה מראש!!!!

את כל נסיונות האיפור / תסרוקת/ אביזרים מוזרים שמולבשים על הגוף באופן שדורש סיוע – נסו עם הילדים מראש . ילד שצריך פתאום להתפנות מגלה ברגע אחד כי אינו יודע איך להוריד את התחפושת – נכנס ללחץ ותסכול, מגיע למצב של "פספוסים" ואי נעימות גדולה.

הכינו את הילדים לכל תרחיש אפשרי, למדו אותם ללבוש את התחפושת וכיצד להוריד אותה. בבוקר החגיגה הזכירו להם לפנות לאיש צוות לבקשת עזרה.

גם איפור – ממש חשוב לנסות לפני כן . כדי שהילד יבין מה התחושה של האיפור על הפנים וגם כדי לוודא שאין רגישות או גירוי. חשוב שהילד יראה במראה כיצד זה נראה.

ממליצה לרכוש איפור גוף איכותי היפואלרגני בעל אישור לשימוש (המוצרים של תדמור כהן אדרת נהדרים – מנסיון )

ואם "לא בא לי" ?

כן יש ילדים שממש לא בעניין! חשוב לגשש ולבדוק למה , מאיפה זה נובע? האם ממקום רגשי חברתי של "מה יגידו..." "האם יצחקו עלי", מה זה אומר עלי אם התחפשתי לדמות זו או אחרת. או האם זה נובע כפי שכתבתי קודם מעניין תחושתי. "לא נוח" , "מציק" , "מגרד"?

כך או כך חשוב לכבד את הבחירה של הילד ולהכין אותו לכך שאם הוא בוחר להגיע לגן ללא תחפושת זו גם אפשרות , אך יתכן וירגיש שונה.הציעו גיבוי - נסו לבחור יחד איתו להכניס תחפושת לתיק למקרה שפתאום יחליט בכל זאת להתחפש. במידה ומדובר בילד שקשה לו עם אביזרים, אי נוחות וכו... חפשו יחד איתו מה כן, הציעו חלופות- בדקו האם היה רוצה בכל זאת למצוא משהו שיהיה לו נוח. ככל שתראו לו שאתם איתו, תורידו "לחץ" מהעניין כך יגדל הסיכוי לשיתוף פעולה. נכון שלפעמים זה קשה, תנו לילדים אחריות ותנו להם לקבל החלטה, שלא פוגעת בבריאותם או בטיחותם. אל תתאכזבו אם לילדים יש רעיונות ורצונות משלהם.

ספרו לילדים את סיפור האגדה ומה עומד מאחוריה, שתפו אותם כיצד חגגתם חג פורים כשאתם הייתם קטנים והראו להם תמונות, הכינו יחד איתם משלוח מנות למורה / לגננת וגם אחד או שניים למשפחה נזקקת. התחפשו גם אתם , שחקו איתם ב"נדמה לי" כי מותר וחשוב "להשתטות קצת לפעמים"

חג פורים שמח ומבדח!


8 צפיות
bottom of page