top of page

אמאל'ההההה הבוקר הגיע…


לילדי ADHD יש קושי בביצוע משימות רבות בזמן קצר. אין להם תחושת זמן..כמו לרוב הילדים.. והם בוודאי לא יודעים לתכנן את הזמן נכון. כשנועם ומתן היו ממש צעירים הכנתי להם טבלה מאוירת וניילנתי. עם טוש מחיק הם סימנו לעצמם בבוקר כל מטלה שביצעו ובסוף קיבלו צ'ופר -משהו מתוק לדרך.. (עד היום הם קוראים לזה כך..). לאורך השנים למדנו (בעלי ואני..) כיצד לפעול ולהפעיל את הילדים כך שנמנע ממריבות בבוקר ולחץ מיותר.

*כל מה שאפשר לארגן ערב לפני… מארגנים ערב לפני. לא דוחים לבוקר. בגדים / מערכת/ מכתבים וטפסים שהמורה ביקשה לחתום עליהם.. / כובע לשיעור ספורט… כל מה שאפשר… לא דוחים משימות לבוקר…!!! * אין מסכים בבוקר. כלום. שום מסך! לא טלוויזיה! לא טאבלט! לא מחשב ולא טלפון נייד! * לא מבקשים מהילד יותר ממשימה אחת בכל פעם! מסיים משימה… עוברים למשימה הבאה. הם לא מסוגלים (לא לא רוצים.. לא עצלנים… פשוט לא מסוגלים!) לבצע יותר ממשימה אחת בכל פעם. הם צריכים 1. לצחצח שיניים 2. לנעול נעליים 3. לאכול 4. 5.6.לקחת בקבוק מים וקופסת אוכל ופרי ולהכניס לתיק (3 דברים) 7.לבלוע כדורים 8. לקחת את התיק (גם את זה לפעמים שוכחים). 9. אה, כן.. ומשהו מתוק לדרך…(את זה לרוב הם לא שוכחים.

לפחות 9 משימות בבוקר אחד. וגם להגיע בזמן לבית הספר /גן… וואלה כמה אפשר לצפות מילד.. ועוד Adhd…

אז משימה אחת בכל פעם. לא לאבד את הסבלנות.. לנשום עמוק.. מ ש י מ ה א ח ת ב כ ל פ ע ם…

ואל תשכחו לומר להם כמה שהם מדהימים ואתם גאים בהם. כי אתם גאים בהם. ובעצמכם. על כך שנשמתם עמוק והצלחתם לא לצאת מהכלים. והבוקר של כולם התחיל… ר ג ו ע…

עכשיו גם לי מגיע משהו מתוק.. וקפה.. לא?!

אילנה


bottom of page